Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zdrowie subiektywne i dbałość o zdrowie nauczycieli i innych pracowników szkół podstawowych i gimnazjów

Tytuł:
Zdrowie subiektywne i dbałość o zdrowie nauczycieli i innych pracowników szkół podstawowych i gimnazjów
Autorzy:
Woynarowska-Sołdan, Magdalena
Tabak, Izabela
Tematy:
ból/dyskomfort fizyczny, dbałość o zdrowie, nauczyciele, niepedagogiczni pracownicy szkoły, promocja zdrowia, uczucia i nastroje, zdrowie
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zdrowie Publiczne i Zarządzanie; 2013, 11, 4
2084-2627
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Subjective health and taking care of health among teachers and non-teaching staff in primary and lower secondary schools This article presents the results of the survey on the self-assessment of health and taking care of health among teachers (N = 750) and non-teaching staff (N = 259) from 22 schools. It was an element of the diagnosis conducted in preparation for planning the project on school staff’s health promotion. The majority of respondents assessed their health positively, but over 40% had long-standing health problems, 40–51% often experienced strong pain/physical discomfort; while 25–33% often felt tired. The latter can negatively influence their disposition to work. While the majority of respondents reported that they took care of their health, only 60% of the teachers and 39% of other workers undertook some activities to improve it over the last year. All the indicators analyzed were more positive among teachers than non-teaching staff and most of the indicators were better for younger than for older persons. Women considered their health worse than men but more often took action to improve it. The differences in the health status of school staff should be taken into consideration in planning health promotion programmes at school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies