Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shaping the Way We Teach English: Potential Effects of a Teacher Professional Development Program on Jordanian EFL Teachers’ Instructional Practices

Tytuł:
Shaping the Way We Teach English: Potential Effects of a Teacher Professional Development Program on Jordanian EFL Teachers’ Instructional Practices
Autorzy:
Bataineh, Ruba Fahmi
Shawish, Lubna Ahmad
Al-Alawneh, Mohammad Khalid
Tematy:
instructional performance
professional development
TPDNone
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Lublin Studies in Modern Languages and Literature; 2019, 43, 4
0137-4699
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der Band enthält die Abstracts ausschließlich in englischer Sprache.

 This study examines the potential effect of Shaping the Way We Teach English, a teacher professional development program, on Jordanian English as a foreign language (EFL) teachers’ instructional practices. The participants of the study are 20 Jordanian EFL teachers selected from 14 public schools in North Ghour Directorate of Education in the first semester of the academic year 2018/2019. Observations of the participants, along the seven domains of classroom management, language, teaching strategies, learning strategies, assessment strategies, authentic materials, and reflection, were conducted before and after the treatment to determine whether or not the treatment has an effect on the participants’ instructional practices. Descriptive statistics were used to compare the participants’ performance before and after the treatment. The findings revealed that the participants gained on all seven domains of the observation checklist, with statistically significant differences found (at α=0.05) in their instructional practices before and after the treatment, in favor of the latter.  The study concludes with pedagogical implications and recommendations for further research.

L'article contient uniquement les résumés en anglais.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies