Tytuł pozycji:
Autorytet w motywowaniu zachowań i zagospodarowaniu czasu wolnego młodzieży
Streszczenie
Człowiek powinien uczyć się racjonalnego spędzania czasu wolego. Szczególnie istotnym jest, aby jego zagospodarowanie wiązało się ściśle z aktywnymi formami szeroko rozumianej kultury fizycznej. Podstawowe umiejętności winne być wyniesione ze środowiska rodzinnego, by na tej podstawie mogły być następnie rozwijane i utrwalane w procesie edukacji. W polskiej myśli pedagogicznej wspomnianym zagadnieniem zajmowało się wielu badaczy, a na szczególną uwagę – jak się wydaje – zasługują doniesienia: Ryszarda Wroczyńskiego, Sergiusza Hessena. Bogdana Suchodolskiego i Bogdana Nawroczyńskiego. W wielu opracowaniach doszukać się można wychowawczych, społecznych i zdrowotnych walorów racjonalnego zagospodarowania czasu wolnego.
Materiał i metody - Monograficzna
Wyniki
Rekreacja fizyczna jako podstawa zagospodarowania czasu wolnego młodzieży.