Tytuł pozycji:
A Professional Learning Community as a Factor of the Professional Development of Teachers
- Tytuł:
-
A Professional Learning Community as a Factor of the Professional Development of Teachers
Profesjonalna społeczność ucząca się jako kontekst rozwoju zawodowego nauczycieli
- Autorzy:
-
Magrafta, Galit
- Tematy:
-
professional learning community
professional development
- Data publikacji:
-
2020-11-14
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Język:
-
angielski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Studia Edukacyjne; 2017, 44; 417-426
1233-6688
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the importance of the professional learning community in the school framework. It discusses the creation of a learning community, its characteristics, advantages, and the challenges in the leadership and establishment of a professional learning community. In addition, the article presents the importance of the introduction of a learning community into educational frameworks and provides a solution to the resources that pertain to the time or systemic flexibility.This article highlights the importance of collaborations, peer learning, and a productive discourse among teacher colleague