Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją

Title:
„Chowanna” 2017. T. 2 (49): Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emancypacją a stagnacją
Contributors:
Syrek, Ewa Red.
Bielska, Ewa Red.
Subject:
Publikacje darmowe
Keywords:
role rodzinne
bunt
styl życia
differentia treatment
podmiotowość
teoria władzy
Paul Tillich
nieposłuszeństwo
Elisabeth KüblerRoss
tanatopedagogika
kultura literacka
kreatywność
emancypacja
hegemonia
teoria empowerment
kultura zdrowia
protest
nieposłuszeństwo obywatelskie
Publication date:
2017
Publisher:
Katowice : Uniwersytet Śląski
ISBN, ISSN:
23539682
Physical description:
406 s.
Language:
Polish
Links:
Spis treści  Link opens in a new window
Data provider:
IBUK Libra
Book
  Go to the source  Link opens in a new window

Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych.


Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.


We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process