Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przegląd Socjologiczny t. 64 z. 1/2015 : Praca zbiorowa

Tytuł:
Przegląd Socjologiczny t. 64 z. 1/2015 : Praca zbiorowa
Współwytwórcy:
Czyżewski, Marek Red.
Kaźmierska, Kaja Red.
Bokszański, Zbigniew Red.
Starosta, Paweł Red.
Warzywoda-Kruszyńska, Wielisława Red.
Kulpińska, Jolanta Red.
Tematy:
Inne
Słowa kluczowe:
children
socjologia dzieciństwa
children’s residential care institutions
rodzice
społeczna przestrzeń zinstytucjonalizowanej bezkarności
relative deprivation
Early Child Education and Care
dzieci
państwo społecznych inwestycji
social space of institutionalised impunity
early school leaving
youth
badania biedy dzieci
scenariusze kulturowe
migration
relatywna deprywacja
children in policies
the social investment state
child poverty research
peers
grupa rówieśnicza
children’s perspective
young people
nierówności społeczne
investing in children
integracja szkolna
dzieci w politykach
wczesna edukacja i opieka nad dziećmi
impunity
social support
preparation for family life
migracja
edukacja seksualna
nauczyciele
school integration
institutionalised violence
zinstytucjonalizowana przemoc
Quality of life
bezkarność
Polacy w Norwegii
placówki opiekuńczo-wychowawcze dla dzieci i młodzieży
jakość życia
perspektywa dzieci
wsparcie społeczne
teachers
parents
inwestowanie w dzieci
exclusion
research with children
Estonia
well-being
badania z dziećmi
Participation
sexuality education
wykluczenie
przedwczesne kończenie edukacji
sociology of childhood
wychowanie do życia w rodzinie
cultural scenarios
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Łódź : Łódzkie Towarzystwo Naukowe
ISBN, ISSN:
00332356
Opis fizyczny:
164 s.
Język:
staroangielski (ok. 450-1100)
Linki:
Spis treści  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
IBUK Libra
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie

This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.


Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies